Program Grundvig  - Uczenie się przez całe życie

                         Kulturowa różnorodność bogactwem Europy”

 

 

W dniach 1-3 października 2009 roku w Warszawie odbyły się warsztaty pod tytułem „Kulturowa różnorodność bogactwem Europy” w ramach programu Grundviga „Uczenie się przez  całe życie”. Spotkanie w Warszawie było poświęcone językowi ojczystemu. Gospodarzem spotkania było Stowarzyszenie Katolicki Ruch Antynarkotyczny KARAN. W warsztatach uczestniczyło 25 osób.

  

Koordynatorem  projektu jest niemiecka organizacja Chrześcijańska Inicjatywa Międzynarodowego Uczenia się (CIL). W projekcie biorą udział następujący partnerzy:  Katolicka Szkoła Pracowników Socjalnych w Berlinie (Niemcy), Biuro Seniorów w Winkelsmuhle (Niemcy), Stowarzyszenie Katolicki Ruch Antynarkotyczny KARAN (Polska), Konya II Milli Egitim Mudurlugu (Turcja), Directia Generala De Asisitenta Sociala Si Protectia Copilului (Rumunia), Kaunas Professional Training Center for Service Business Specialists (Litwa) .

 

Partnerstwo na rzecz nauczania jest międzykulturowym szkoleniem z zakresu metod radzenia sobie z napięciami wynikającymi z różnorodności oraz różnic kulturowych. Celem jest sprawdzenie i ocena metod uczestnictwa w projektowaniu procesów nauczania w zakresie rozwoju zasobów ludzkich oraz kształceniu dorosłych, co umożliwia ocenę zachowań dotyczących uwrażliwiania na różnorodność i różnice kulturowe.

 

Wrażliwość kulturowa jest uważana za podstawową umiejętność pracowników socjalnych oraz kompetentnych wolontariuszy pracującymi z osobami dorosłymi w trudnych sytuacjach życiowych. Program jest realizowany przez sześć organizacji z Niemiec, Polski, Litwy, Austrii, Rumunii i Turcji, zajmujących się pracą socjalną i działaniami w lokalnych społecznościach oraz edukacją osób dorosłych, z grupami osób pokrzywdzonymi przez los. W ramach projektu są zorganizowane spotkania zwane „warsztatami dialogu międzykulturowego”. W sumie odbędzie się pięć spotkań. Ich tematyka będzie obejmowała następujące zagadnienia: „rodzina”, „zdrowie”, „język ojczysty”. W trakcie zajęć zostaną wykorzystane metody otwartej przestrzeni, symulacji oraz mediacji międzykulturowej.

 


 

Galeria zdjęć